Archiwum z: Luty, 2013

Wygodna pozycja do spania

Gdy brzuszek coraz bardziej się zaokrągla, warto pomyśleć o pozycji do spania, która i dziecku i mamie zapewni komfort. Najlepszą pozycją zarówno do odpoczynku jak i do spania jest pozycja na lewym boku. Zapewnia ona najlepsze dotlenienie dziecku i ułatwia przepływ składników odżywczych do łożyska.

Pod brzuchem i między kolanami można umieścić małą poduszkę. Dostępne są również specjalne poduszki ciążowe np. w kształcie rogala.



(Komentarzy: 1)

Zdrowe przekąski w ciąży

Aby zapobiec zbędnym kilogramom na przekąskę wybieraj produkty, które nie tylko zaspokoją głód, ale dostarczą bardzo cennych składników odżywczych.

Lista przykładowych zdrowych przekąsek w ciąży:

  • suszone owoce – najlepiej niesiarkowane (np. śliwki, daktyle, figi)
  • migdały
  • orzechy włoskie i laskowe
  • przekąski z sezamem słodzone miodem (źródło wapnia)
  • ugotowana kasza jaglana z miodem i zmielonymi migdałami

(Brak Komentarzy)

Herbata imbirowa na mdłości

Imbir w postaci herbaty przynosi ulgę przy mdłościach. Herbatę możemy przygotować na dwa sposoby:
1. Kawalek imbiru obrać, pokroić w cienkie plasterki i zalać wrzątkiem. Zaparzać około 5 minut, wyrzucić imbir. Tak przygotowana herbatka ma bardzo delikatny smak.
2. Obrany i pokrojony w plasterki imbir wrzucić do garnuszka z wrzątkiem i gotować około 3 minuty, przecedzić. Herbata ma wówczas bardziej intensywny smak (jest dosyć ostra)

Do obu wersji możemy dodać miód i cytrynę.


(Brak Komentarzy)