p>Każdego dnia wdychamy około 15 metrów sześciennych powietrza. Choć nieświadomie oddychamy wszyscy, to najważniejsze jest jak to robimy, Nasze komórki potrzebują krwi nasyconej tlenem. Jeśli oddychasz płytko, nie dostarczasz im niezbędnej do życia ilości tlenu, a więc i energia i witalność organizmu spadają. Szczególnie ważną sprawą jest sztuka oddychania w czasie ciąży. W czasie tych 9 miesięcy nie oddychamy tylko dla siebie, ale również dla dziecka. Skupienie uwagi na sposobie oddychania uspokaja, zmniejsza napięcie i jest bardzo pomocne w trakcie porodu.
Oto kilka prostych rad jak nauczyć się w większym stopniu kontrolować swój oddech. Przede wszystkim należy usiąść wygodnie i wyprostować się. Następnie wdychając powietrze ściągnij łopatki do tyłu, przytrzymaj i powoli wydychaj powietrze. Później powinno się poruszać szyją – najpierw w lewo, później w prawo. W tym momencie powinno się zamknąć oczy i skupić całą swoją uwagę na oddechu, który wykonywany jest przez nos. Po kilku takich głębokich oddechach skoncentruj się na klatce piersiowej i przeponie. Jeśli czujesz jak powietrze wypełnia płuca, jaką drogę przemierza w ciele, czujesz ruch klatki pierwioej i brzucha ,to oznacza, że oddychasz głęboko. Takie obserwacje należy wykonywać przez kika następnych dni. Wtedy sprawdzamy czy oddech zmienia się razem z otoczeniem – jak oddychamy w domu a jak w pracy, kiedy oddychamy szybko a kiedy wolno. To wszystko pomoże nam w samodzielnej regulacji oddechu.

zp8497586rq