Podczas prawidłowego przebiegu ciąży oraz dobrej kondycji u przyszłej mamy uprawianie sportu czy też gimnastyki przez kobiety jest jak najbardziej wskazane. Nie należy jednak przesadzać i zbyt szarżować. Aktywność i dobra kondycja swoją drogą, ale należy pamiętać, że niezalecane są ćwiczenia odznaczające się koniecznością nagłego przyspieszania, wykonywania podskoków, zbyt dużym wysiłkiem i możliwością uderzeń oraz wibracjami czy też urazami. Oznacza to, że specjaliści zgodnie odradzają uprawianie sportów takich jak : jazda konna, skoki, podnoszenie ciężarów czy też gry zespołowe. Nie zaleca się również jazdy na rowerze, szczególnie od drugiej połowy ciąży. Natomiast szczególnie polecaną dyscypliną sportową jest pływanie, które doskonale relaksuje, pomaga w ćwiczeniu oddechu oraz rozciąga i rozwija wszystkie grupy mięśni. Dla wszystkich kobiet ciężarnych zalecana gorąco jest gimnastyka, szczególnie ta, oparta na programie prezentowanym na zajęciach w szkołach rodzenia. Są to głównie zajęcia wspomagające naukę efektywnego i równomiernego oddychania oraz ćwiczenia rozciągające i wzmacniające. Wystarczy, że wykonuje się je przez około 10 minut 2 – 3 razy dziennie a kobiety będą sprawniejsze, ich mięśnie lepiej uelastycznione, zwiększy się również kontrola nad własnym ciałem. Dzięki tym systematycznym ćwiczeniom kobiety będą spokojniejsze o przebieg porodu, są bowiem teraz o niebo lepiej przygotowane i lepiej będzie im o zniesienie bólu porodowego oraz lepsza będzie współpraca z położnikiem.
Warto pamiętać, że w czasie ciąży bardzo zdrowy jest ruch na świeżym powietrzu. Ważne by pamiętać o ruchu na dworze, chociażby kilkudziesięciominutowe spacery. Warto pamiętać i dbać o codzienne wietrzenie pomieszczeń, w których ciężarne przebywają.