p>W relaksacji i pracy nad stresem bardzo ważne jest posiadanie umiejętności oddychania brzusznego, czyli przeponą. Oddech brzuszny dostarcza komórkom mózgowym 10 razy więcej tlenu niż oddech piersiowy, co sprawia, że serce pracuje bardziej wydajnie, a poziom energii w organizmie podnosi się stopniowo i stopniowo jest później uwalniany. Już nawet kilka głębokich oddechów znacznie zmniejsza ilość stresogennych hormonów we krwi. Gdy oddychamy szczytami płuc jesteśmy bardziej niedotlenione i takie bez życia. Ćwiczenie oddechu brzusznego dobrze jest rozpocząć na leżąco. Na początku należy ułożyć się wygodnie i położyć dłonie na brzuchu. Teraz wraz z wdechem musimy napełniać powietrzem dolną część płuc, co powoduje że brzuch napełnia się jak balon, a wraz z póżniej następującym wydechem znacznie zmniejsza objętość. Na samym początku może być trudno zsynchronizować ruch brzucha z odpowiednią fazą oddechu, ale czas i praktyka robią swoje. Przy codziennym poświęcaniu na takie ćwiczenia głębokiego oddechu przynjmniej 2 minut stanie się to dziecinnie proste. Szczególnie w chwilach stresu, braku energii i ogólnego przemęczenia oddychajmy głęboko.

zp8497586rq
zp8497586rq