Kiedy jesteś  w ciąży, jesz za dwóch. Jednak zdrowe odżywianie nie polega na zjadaniu podwójnych porcji, lecz uważne wybieranie tego co ty i twoje dziecko będziecie jeść. Jest to istotne dla prawidłowego rozwoju płodu oraz dla twojej kondycji, wagi i samopoczucia w ciąży.
Twój organizm potrzebuje teraz w szczególności żelaza (wątroba, żółtko jaj, rośliny strączkowe), folianów (zielone warzywa, pełne ziarna zbóż, rośliny strączkowe, wątroba), witaminy B6 (drób, ziarna pszenicy i żyta, ryby) i jod (sól kamienna). Najważniejsze to unikać pustych kalorii i wybierać potrawy bogate w składniki odżywcze. Możesz również przestrzegać poniższych zasad:

1. Urozmaicaj posiłki tak aby zawierały wszystkie niezbędne składniki
2. Ogranicz słodycze
3. Pij co najmniej 2 litry wody dziennie
4. Staraj się aby twoje posiłki były lekkostrawne
5. Nie jadaj w niesprawdzonych barach
6. Z głową ulegaj zachciankom
7. Unikaj tłuszczów zwierzęcych, zastąp je roślinnymi (np. oliwa z oliwek)
8. Skonsultuj dietę z lekarzem jeśli na coś chorujesz, cierpisz na niedowagę/nadwagę